"A Necronomicon története és sorsa szinte mesébe illő, valamint az az út, melyet az idő labirintusában végigfut, hogy eljuthasson korunkig.
Keletkezéséröl annyi sejthető, hogy Abdul Alhazred (az őrült arab) jegyezte le az eredeti változatot Kr. u. 730 körül Kitab Al Azif címen. Abdul Alhazred költő, csillagász, filozófus és tudós egyszemélyben, aki mielött összeállította volna e hatalmas grimoire-t, hosszú időt töltött Babilon romjainál, Memphis mélységes és csodálatos vidékén. Nem sokkal műve elkészülte után, 738-ban hunyt el Damaszkuszban.
A középkor folyamán több forditása is keletkezett: arabról görögre, majd latinra, stb. Az egyház parancsára többször elégették és betiltották a művet. A Necronomicon nem halott rituálék gyűjteménye, hanem ma is megidézhető erők nem veszélytelen grimoire-ja. Ősibb, mint az emberek által ismert legősibb szimbólum sor, a Tarot, vagy a Runa jelsora. Ősi világ. Ősi isteneivel és lényeivel kerül a rituálé alkalmazója kapcsolatba. Olyan mágusokat is bűvkörébe vont, mint Dr. John Dee és Aleister Crowley.
"Újjáélesztettem a mágiát és egybeolvasztottam életem alakulásával." írja naplójában Crowley. Az a világ, amelyet a könyv tartalmaz egy un. Lunáris mágia és a kellemetlen incidensek elkerülése érdekében legjobb, ha Szoláris mágiával ellensúlyozzuk. A Miatyánk szövege kiválóan alkalmas erre és minden keresztény számára ajánlatos ilyen alkalmakkor. Századunk nagy mitoszteremtője H. P. Lovecraft az alábbiakat írja a Necronomicon-ról: "Valószínűleg soha nem volt olyan idő, amikor valamilyen csoportok vagy kultusszövetségek ne őrizték volna a titkos tudást.
A Necronomiconban utalások találhatók egy ilyen kultusz létezéséről az emberek között - egy közösségben, amely idáig egy szellemnek, amely évmilliókon át a Nagy faj idejéből jött, segítséget nyújt." Eddig még senki nem győzödhetett meg arról, hogy Lovecraft kezében tartotta-e a Necronomicon egy példányát, vagy hogy honnan nyerhetett betekintést ebbe, mindenesetre az általa feldolgozott mitosz zártsága közel van ehhez. Érdekes még megemlíteni azt a meglepő fordulatot, ahogy a Necronomicon egy kézzel írott változata eljutott a kiadóhoz.
1941-ben meghalt A.D. Frater D. D. H. E. , aki a jelen változatot a rend titkos könyvtárából kimásolta. Az unoka, aki a nagypapa nyomdokán ugyanannak a hermetikus közösségnek a tagja, baráti viszonyban van a kiadóval, illetve ugyanabba a hermetikus rendbe tartozik, 1999. szeptemberében bocsátotta a kiadó rendelkezésére a nagyapja hagyatékában megtalált Necronomicon változatot. A kézirat, amely vörös tintával íródott, egy bőrbe kötött mágikus naplóval volt egy kötetben, ezt eddig senki nem vette észre (valószínüleg a család nem fordított figyelmet az írásos hagyaték áttanulmányozására).
A kiadó hálás rendtársának azért a lehetőségért, hogy a Necronomicon kiadásával gazdagíthatja azt a grimoire sorozatot, melyet elkezdett a Claviculae Salamonis, Abramelin Szent Mágiája, Salamon kisebb kulcsai és a Salamon Testamentuma című könyvek kiadása eljusson azok kezébe, akik a mágia rejtelmes, ősi világával kapcsolatba szeretnének kerülni. G.S. Frater P.A.X Abban az időben és most is minden rendtag készített egy másolatot a rend titkos irataiból önmaga számára. 1995-ben már megjelent egy magyar változata a Necronomicon-nak az Európai Taktikai Centrum Egyesülés gondozásában. A könyvkiadó grimoire sorozata (grimoire: varázskönyv, rituálékönyv, ceremoniális mágiával foglalkozó könyv)."
|